Przesilenie wiosenne?..a może po prostu czas na detoks!

U mnie lodówka zapełniona sokami )
Świeżo wyciskany sok nie powinien być dłużej przechowywany niż 2 dni.

Każdy powinien 2 razy w roku zrobić detoks -oczyścić swój organizm z toksyn! 

Tak naprawę cały proces oczyszczania- detoksu trwa ok 7  dni, ale 2 dni są najtrudniejsze, bo to okres w którym pijesz cały dzień tylko soki warzywne/warzywno-owocowe i jeszcz gotowane i surowe warzywa!



Od czego zacząć?:

1.Wybierz tydzień w kalendarzu, w którym nie wybierasz się na żadną imprezę, nie planujesz wyjazdów;) 

2. Wybrałaś/Wybrałeś?  
Pamiętaj przez cały okres detoksu pij min. 2 litry wody dziennie! Warunek konieczny! i herbaty ziołowe np. szałwię, melisę, miętę, możesz przyprawić cynamonem, imbirem! 
Są specjalne herbatki detoks -polecam!


Pierwszego dnia odstaw kawę, czarną herbatę, napoje gazowane i niezdrowe słodycze a także produkty wysoko-przetworzone, wysokokaloryczne, ciężkostrawne.
Po przebudzeniu/ na czczo wypij:
szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne.

3. Drugiego dnia:

Na czczo: 
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy.
śniadanie nr 1: owsianka na wodzie z bananem, suszonymi owocami, orzechami, nasionami        (dowolne: np. siemię lniane, chia, słonecznik) 
Śniadanie nr 2: 
Koktajl: ( U mnie: banan+ natka pietruszki+ jarmuż + jabłko-zmiksowałam, ale możesz wypić inny owocowo-warzywny! Postaraj się by dużą część stanowiły zielone warzywa) 
Obiad: ZUPA- krem z warzyw- u mnie pomidorowy, możesz inny, tylko uwaga! NIE DODAWAJ MIĘSA I MLEKA/ŚMIETANY oraz OGRANICZ SÓL, ZA TO UŻYJ DUŻO PRZYPRAW ZIOŁOWYCH!  
Kolacja: SOK WARZYWNY! (U mnie  seler naciowy+burak+ szczypta pieprzu cayenne+ 1 łyżeczka miodu+ woda)

4. Trzeci dzień detoksu to dzień w którym jesz surowe i gotowane warzywa, pijesz ziołowe herbaty, używasz przypraw oczyszczających  i pijesz soki ! To trudny dzień, bo nie jesz już nic poza w/w produktami.
Na czczo tradycyjnie : 
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy 
lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne. 
śniadanie nr 1: do wyboru gotowane warzywa np. marchewki albo brokuł- polej odrobiną oliwy lub  1 łyżeczką masła klarowanego. Przypraw ziołami.
Śniadanie nr 2: Koktajl/sok : warzywno owocowy np: burak+ banan. 
Obiad: sok warzywny: np. pomidor+ seler naciowy.
Kolacja:surowe warzywa najlepiej zielone: ogórek, sałata, roszponka , rzodkiewka, papryka, kalarepa. 

5.Czwarty dzień :

Na czczo;
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne.
śniadanie nr 1: sok owocowo-warzywny. Ja tym razem postawiłam na cytrusy: pomarańcz+ grapefruit oraz burak+ marchew - połączyć, dodałam kardamon i imbir (przyprawy)
Śniadanie nr 2: gotowane warzywa np. brukselka lub kalafior- polać odrobiną masła klarowanego + posypać natką pietruszki, Przyprawić ziołami.
Obiad:koktajl : gęsty np. burak + marchew+ banan + jarmuż .
Kolacja: dowolne surowe warzywa.

6. Piątego dnia zaczynami wprowadzać lekki ale "normalny" obiad!

Na czczo;
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne. 
śniadanie nr 1: sok owocowo-warzywny.
Śniadanie nr 2: gotowane warzywa polane tłuszczem+ przyprawione ziołami.
Obiad: Pieczona ryba z warzywami + zupa-krem, bez mięsa i śmietany/mleka.
Kolacja: surowe warzywa. 

7. Szósty dzień -wprowadzamy nabiał i kasze! 

Na czczo;
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne. 

śniadanie nr 1:Koktajl z : maślanka+ owoc np. mango, banan/porzeczki/wiśnie/maliny-obojętnie. Nie spożywasz nabiału "od krowy" możesz maślankę zastąpić np. mlekiem owsianym/migdałowym/kokosowym-dowolnym!
Śniadanie nr 2: gotowane warzywa (dowolne) polane tłuszczem+ przyprawione ziołami.
Obiad: Kasza gryczana z warzywami.
Kolacja: pierś z kurczaka lub indyka duszona lub pieczona z warzywami, ewentualnie podana z sałaką ze świeżych warzyw i odrobiną oliwy i cytryny.


To już koniec detoksu ale przez kilka dni po... 1 posiłek zastępuj sokiem warzywnym  lub owocowo-warzywnym a na czczo staraj się jak najczęściej wypić "tonik" taki jak piłeś/piłaś w trakcie detoksu.
Możesz już jeść niemalże wszystko ale pamiętaj: ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO! JEDZ DUŻO WARZYW I OWOCÓW KAŻDEGO DNIA, DBAJ O SIEBIE, SWOJE CIAŁO, SWOJE ZDROWIE, SWOJE ŻYCIE.
POWODZENIA.
daję radę- tobie też się uda!







Komentarze

  1. Taki detoks to super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy detoks o ile działa jest świetnym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki detox może da rade, niewiem szczerze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy wiosna czy zima na taki detoks zawsze jest odpowiedni czas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam taki detoks. Człowiek czuje się jak nowo narodzony.

    OdpowiedzUsuń
  6. Detoks zawsze pomaga i podnosi samopoczucie i przywraca energię

    OdpowiedzUsuń
  7. Detoks po zimie to świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz