Przesilenie wiosenne?..a może po prostu czas na detoks!

U mnie lodówka zapełniona sokami )
Świeżo wyciskany sok nie powinien być dłużej przechowywany niż 2 dni.

Każdy powinien 2 razy w roku zrobić detoks -oczyścić swój organizm z toksyn! 

Tak naprawę cały proces oczyszczania- detoksu trwa ok 7  dni, ale 2 dni są najtrudniejsze, bo to okres w którym pijesz cały dzień tylko soki warzywne/warzywno-owocowe i jeszcz gotowane i surowe warzywa!



Od czego zacząć?:

1.Wybierz tydzień w kalendarzu, w którym nie wybierasz się na żadną imprezę, nie planujesz wyjazdów;) 

2. Wybrałaś/Wybrałeś?  
Pamiętaj przez cały okres detoksu pij min. 2 litry wody dziennie! Warunek konieczny! i herbaty ziołowe np. szałwię, melisę, miętę, możesz przyprawić cynamonem, imbirem! 
Są specjalne herbatki detoks -polecam!


Pierwszego dnia odstaw kawę, czarną herbatę, napoje gazowane i niezdrowe słodycze a także produkty wysoko-przetworzone, wysokokaloryczne, ciężkostrawne.
Po przebudzeniu/ na czczo wypij:
szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne.

3. Drugiego dnia:

Na czczo: 
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy.
śniadanie nr 1: owsianka na wodzie z bananem, suszonymi owocami, orzechami, nasionami        (dowolne: np. siemię lniane, chia, słonecznik) 
Śniadanie nr 2: 
Koktajl: ( U mnie: banan+ natka pietruszki+ jarmuż + jabłko-zmiksowałam, ale możesz wypić inny owocowo-warzywny! Postaraj się by dużą część stanowiły zielone warzywa) 
Obiad: ZUPA- krem z warzyw- u mnie pomidorowy, możesz inny, tylko uwaga! NIE DODAWAJ MIĘSA I MLEKA/ŚMIETANY oraz OGRANICZ SÓL, ZA TO UŻYJ DUŻO PRZYPRAW ZIOŁOWYCH!  
Kolacja: SOK WARZYWNY! (U mnie  seler naciowy+burak+ szczypta pieprzu cayenne+ 1 łyżeczka miodu+ woda)

4. Trzeci dzień detoksu to dzień w którym jesz surowe i gotowane warzywa, pijesz ziołowe herbaty, używasz przypraw oczyszczających  i pijesz soki ! To trudny dzień, bo nie jesz już nic poza w/w produktami.
Na czczo tradycyjnie : 
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy 
lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne. 
śniadanie nr 1: do wyboru gotowane warzywa np. marchewki albo brokuł- polej odrobiną oliwy lub  1 łyżeczką masła klarowanego. Przypraw ziołami.
Śniadanie nr 2: Koktajl/sok : warzywno owocowy np: burak+ banan. 
Obiad: sok warzywny: np. pomidor+ seler naciowy.
Kolacja:surowe warzywa najlepiej zielone: ogórek, sałata, roszponka , rzodkiewka, papryka, kalarepa. 

5.Czwarty dzień :

Na czczo;
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne.
śniadanie nr 1: sok owocowo-warzywny. Ja tym razem postawiłam na cytrusy: pomarańcz+ grapefruit oraz burak+ marchew - połączyć, dodałam kardamon i imbir (przyprawy)
Śniadanie nr 2: gotowane warzywa np. brukselka lub kalafior- polać odrobiną masła klarowanego + posypać natką pietruszki, Przyprawić ziołami.
Obiad:koktajl : gęsty np. burak + marchew+ banan + jarmuż .
Kolacja: dowolne surowe warzywa.

6. Piątego dnia zaczynami wprowadzać lekki ale "normalny" obiad!

Na czczo;
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne. 
śniadanie nr 1: sok owocowo-warzywny.
Śniadanie nr 2: gotowane warzywa polane tłuszczem+ przyprawione ziołami.
Obiad: Pieczona ryba z warzywami + zupa-krem, bez mięsa i śmietany/mleka.
Kolacja: surowe warzywa. 

7. Szósty dzień -wprowadzamy nabiał i kasze! 

Na czczo;
Szklanka letniej wody+1 łyżka octu jabłkowego + szczypta pieprzu cayenne+ pół łyżeczki kurkumy lub szklankę letniej wody z 1 małą łyżeczką miodu + sok z 1 cytryny i szczyptą pieprzu cayenne. 

śniadanie nr 1:Koktajl z : maślanka+ owoc np. mango, banan/porzeczki/wiśnie/maliny-obojętnie. Nie spożywasz nabiału "od krowy" możesz maślankę zastąpić np. mlekiem owsianym/migdałowym/kokosowym-dowolnym!
Śniadanie nr 2: gotowane warzywa (dowolne) polane tłuszczem+ przyprawione ziołami.
Obiad: Kasza gryczana z warzywami.
Kolacja: pierś z kurczaka lub indyka duszona lub pieczona z warzywami, ewentualnie podana z sałaką ze świeżych warzyw i odrobiną oliwy i cytryny.


To już koniec detoksu ale przez kilka dni po... 1 posiłek zastępuj sokiem warzywnym  lub owocowo-warzywnym a na czczo staraj się jak najczęściej wypić "tonik" taki jak piłeś/piłaś w trakcie detoksu.
Możesz już jeść niemalże wszystko ale pamiętaj: ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO! JEDZ DUŻO WARZYW I OWOCÓW KAŻDEGO DNIA, DBAJ O SIEBIE, SWOJE CIAŁO, SWOJE ZDROWIE, SWOJE ŻYCIE.
POWODZENIA.
daję radę- tobie też się uda!







Komentarze

  1. Taki detoks to super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy detoks o ile działa jest świetnym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz