Chłodnik ogórkowy


U ciepłe czy nawet upalne dni nie ma nic lepszego jak lekki chłodnik. 
Tym razem nie z buraczkami a ogórkami, których teraz mnóstwo- świeże, dobre, zdrowe...
Uwielbiam go w tej wersji, a jeszcze bardziej to, że przygotowuje się w 10 minut:) W związku z tym mam więcej czasu na słoneczny relaks;)



Potrzebujecie ( 4 porcje):

  • 3 duże ogórki  (jak gruntowe to więcej) 
  • pół kostki sera feta nisko-tłuszczowego
  • 2 duże jogurty naturalne
  • kilka listków bazylii
  • mięta do dekoracji
  • 1 żabek czosnku -przecisnąć przez praskę
  • orzechy najlepiej pistacje choć ja tym razem użyłam włoskich, bo nie miałam pistacji i tez było bardzo smaczne;)
  • pieprz, sól

 Wykonanie:

Ogórki z bazylią miksujemy w blenderze, dodajemy jogurt i dokładnie  mieszamy (możemy miksować) dodajemy czosnek,  pieprz i odrobinę soli (trzeba pamiętać ,ze feta i pistacje są słone)
Ser feta  kroimy w kostkę, orzechy rozdrabniamy.
Na talerzu układamy kilka kawałków fety i rozdrobnione orzechy. Wlewamy mix ogórkowy i dekorujemy miętą. Smacznego!
         




Komentarze

  1. Chłodnik jest świetny na upały :) Przyznaję, że sama ostatnio postanowiłam zrobić ten z ogórkami i przyznaję, że smakował mi dużo lepiej niż ten z buraków. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz