Mleczko kokosowe z wórek- jak wykonać?

Bardzo proste a zarazem bardzo zdrowe mleczko, które możecie wykonać samodzielnie- oczywiście zdrowsze jest z prawdziwego kokosa (bez substancji konserwujących), ale niestety w żadnym sklepie nie znalazłam; ( Ale jak tylko uda mi się kupić -umieszczę przepis!



Potrzebujecie:

  • wiórki kokosowe (ja użyłam 1/2 paczki tj. 100g)
  • wodę, gorącą ale nie wrzącą!
 
Wykonanie:

Wiórki przesypać do słoika ok. 0,5 litrowego i zalać gorącą wodą- przykryć i pozostawić na ok. 15-20 min.
Po tym czasie górę słoika dokładnie przykryć gazą (tak by wiórki nie przedostały się podczas przelewania do drugiego słoiczka!
Przelewany przez gazę mleczko do szklanki bądź drugiego słoiczka. Czynność powtórzyć tj. ponownie zalać wiórki gorącą wodą.


Gotowe

Możecie rozcieńczać z wodą -wówczas powstaje "woda kokosowa" bardzo zdrowa, bądź pić jako mleczko, np. dodając do musli, kawy.

Wiórki które pozostaną po "wyciśnięciu" z nich mleczka można użyć np. do ciasta  -one nadal są smaczne.

Dlaczego warto pić mleko kokosowe? :o właściwościach poczytacie:

 http://slim-style.blogspot.com/2014/07/mleczko-kokosowe-wasciwosci.html

Komentarze

  1. Wiesz, że bierzemy dział w blogu roku - pasje i twórczość - prosimy o głos sms H11171 na nr 7122 <3 Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam już kokos, tylko mi czasu brakuje ciągle, ale wkrótce zrobię :) Wiórki polecam wykorzystać do pralinek: https://joannahasnik.wordpress.com/2015/02/06/kokosowe-pralinki/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz