Tuńczykowa fantazja

Lubisz tuńczyka? Jeśli tak - w tej postaci jest wręcz idealny, jak dla mnie najlepsze śniadanie tudzież kolacja!
Bardzo zdrowa i zarazem bardzo łatwa w wykonaniu sałatka. Polecam! 

slim-style
Potrzebujesz:
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym- wysokiej jakości
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • 1 pomidora-dobrej jakości
  • sok z  połówki cytryny
  • ok. 15szt.orzechów nerkowca 
  • sol, pieprz, 
  • 1 łyżka oleju lnianego
  • kilka ziarenek bądź listków kolendry ( ja użyłam ziarna)
Wykonanie:

Do miseczki (salaterki) wyłożyć tuńczyka, dodać pokrojonego w ćwiartki pomidora.
Wykonać pesto pietruszkowe: Pietruszkę , sok z cytryny i rozdrobnione lekko orzechy zamieszać w osobnej miseczce, dodać pieprz, sól (chyba ze nerkowce są lekko solone) i olej -zamieszać. 
Wyłożyć na salaterkę z tuńczykiem i pomidorkiem tworząc zw. "pierzynkę". Mniam mniam.

Tuńczyk ma bardzo dużą ilość kwasów omega-3 i witaminy D - niestety ze względu na zawartość rtęci nie powinno się go jeść częściej niż raz na 2 tygodnie.ale nie rezygnujcie z niego całkowicie! Jest bardzo dobrym produktem, uzupełniającym zdrową zbilansowaną dietę! Poza tym jego smak jest charakterystyczny i idealny do sałatek! Ja go uwielbiam! Podany w wersji z pietruszkowym pesto bądź w sałatce z ryżem - mniam...dla mnie rewelacja!
Pietruszka bogata w witaminy, minerały, wapń, magnez,potas i żelazo! Zaiera kilka razy więcej wit.C niż owoce cytrusowe!

Pietruszka pomaga również usuwać toksyny z organizmu w tym także rtęć. Kiedyś uważano, że nie  da się jej usunąć ...a jednak! Dodając do dania dodatkowo kolendrę (najlepiej liść) jesteśmy w stanie przynajmniej częściowo pozbyć się zanieczyszczeń!
Kolendra, skutecznie wyrzuca rtęć z przestrzeni międzykomórkowej, a w celu jej neutralizacji i wydalenia wykorzystuje się chlorellę i spirulinę.
POLECAM:  http://purasana.pl/spirulina-sproszkowana
 

Komentarze

  1. nie jadłam jeszcze takiej sałatki, u mnie zazwyczaj to tuńczyk, jajka, awokado i coś zielonego :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz