Gruszka na muffinie marchewkowym

Jak wykonać muffina marchewkowego? według przepisu na ciasto marchewkowe: http://slim-style.blogspot.com/2014/02/ciasto-marchewkowe-o-obnizonej.html
slim-syle


lub wersje którą stosuję ostatnio - na szybko;): 
  • 1.5 szklanki otrębów owsianych
  • pół szklanki innych otrąb bądź np. amarantus
  • 2 jajka
  • 3/4 szkl. cukru-  ksylitolu
  • 1 starte na grubych oczkach jabłko 
  • 2 średnie marchewki-starte na grubych oczkach
  • 3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju kokosowego 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • pół szklanki mleka- może być roślinne
  • bakalie
WYKONANIE:

Sypkie składniki tj. otręby,ksylitol, proszek do pieczenia w jednej misce-połączyć. 
W osobnej jajka, oliwę/olej, mleko, marchewkę i jabłko. Całość połączyć- dokładnie zamieszać. Przełożyć do foremek na muffinki- piec w nagrzanym do 180stopni piekarniku ok. 20 min.-gotowe ! Są naprawdę pyszne i zawsze wychodzą. Moja córeczka je uwielbia.
Można polać gorzką czekoladą (70% kakao), posypać wiórkami. 

Ja dziś jako przekąska po porannym treningu przekroiłam muffinka na pół, położyłam kawałki-plasterki gruszki i posypałam  nasionami chia. Pysznie i zdrowo. Idealne do kawki z cynamonem i kardamonem ;)  
 W tej wersji sprawdziłby się również inny muffin np. z dyni http://slim-style.blogspot.com/2015/11/dyniowe-muffiny.html
 bądź pełnoziarnisty;)

Komentarze

  1. Ja uwielbiam ciasto marchewkowe, ale niestety nie mam zbyt często okazji go robić...

    OdpowiedzUsuń
  2. WYglada i smakuje przepysznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz