Zupa krem szpinakowo- kalafiorowy

Uwielbiam zupy, szczególnie kremy;)
slim-style

Nie ma nic lepszego niż gotowane warzywa z odpowiednimi przyprawami i "chudym" mięskiem.
Są idealne na zimę, bo rozgrzewają, uzupełniają organizm w odpowiednie składniki odżywcze!
Utarło się, że zupki robi się małym dzieciom - i bardzo dobrze, ale myślę, że tak jak dzieci tak i my powinniśmy sięgać po nie jak najczęściej!
Oczywiście urozmaicajcie je bardzo, kombinujcie ze składnikami! Im więcej warzyw tym lepiej!
Ja tym razem pierwszy raz połączyłam kalafior ze szpinakiem;) Wyszła przepyszna!
Zupę- krem szpinak -owy lubię bardzo pomimo swojego zielonego, może niezbyt zachęcającego koloru;) Jest rewelacyjna, przekonałam do niej już nie jedną osobę!


Potrzebujecie:
  • kawałek kurczaka, może być mała porcja + 2 pałki albo 1 udko
  • ok.2 litry wody
  • 1 opakowanie mrożonego szpinaku
  • 1 opakowanie mrożonego lub świeżego kalafiora (ja użyłam mrożony)
  • 4-5 marchewek( im więcej tym słodsza zupka:))
  • 1 średniej wielkości seler -korzeń
  • 2 pietruszki- korzeń
  • 1 ząbek czosnku
  • siemię lniane
  • jogurt grecki( nie koniecznie)
  • Przyprawy: majeranek, pieprz, sól morska lub himalajska, kozieradka, pieprz cayenne, papryka słodka, papryka ostra, suszona pietruszka, dodałam 1 kostkę rosołową bio ale nie jest niezbędna ( jak dacie dużo rożnych przypraw zupka i tak będzie pyszna!
Wykonanie:

Wodę wraz z mięskiem zagotować, dodać wszystkie warzywa oprócz kalafiora!Przyprawić i gotować ok. 50 min po czym dodać kalafior i gotować jeszcze 10 minut.
Jak trochę ostygnie -zblendować na gładka masę (zabrać wcześniej mięsko -oddzielić od kości i podzielić na kawałeczki)

Pozdawać z odrobiną mięsa, jogurtu i posypaną siemieniem lnianym !

Komentarze