Placuszki z buraków i soczewicy

Buraki+ soczewica - jak dla mnie duet doskonały! Pysznie i zdrowo. Zwykle robię kolety z buraków bez soczewicy ale w tej wersji są równie smaczne, bardziej sycące!
Dlaczego warto jeść buraki?:
http://slim-style.blogspot.com/2016/02/buraki-wasciwosci.html
Koniecznie przeczytajcie:)
SLIM-STYLE

Potrzebujecie :
  • 1 szklankę czerwonej soczewicy-ugotować ( uwaga czerwona szybko robi się miękka)
  • 2-3 buraki upieczone w piekarniku  ze skórką- muszą być lekko miękkie,
  • garść ziół świeżych (ja użyłam natki pietruszki)- pokrój w drobną kosteczkę,
  • ząbek czosnku- przeciśnięty przez praskę
  • przyprawy: pieprz, sól morska albo himalajska, zioła prowansalskie, papryka słodka i ostra, wszystkich po trochę- te co lubicie;)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki - ja dodałam gryczanej ale można kukurydzianej;)
  • olej kokosowy albo masło klarowane -do smażenia
Wykonanie:

Buraki obierz i zetrzyj na tarce na grubych oczkach. Rozgrzej olej lub masło na patelni. Wszystkie składniki  popłacz ze sobą . Uformuj kuleczki- średniej wielkości jak kotleciki mielone. Smaż delikatnie z obydwóch stron. Są pyszne.

Komentarze

  1. Twoje przepisy są świetne i do tego bardzo zdrowe. Podoba mi się takie podejście, kiedyś nie zdawałem sobie sprawy jakie wielkie znaczenie ma poprawna dieta dopiero treningi personalne wrocławskiego trenera otworzyły mi oczy na tę kwestię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi super :) mam akurat i soczewicę i buraki, więc wpadną pewnie na obiad

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz