Zupa krem marchwiowo-buraczany

U mnie dzisiaj znowu zupka ...o tak i to taka pyszna, że brak słów;)

Uwielbiam zupy - kremy, czasem się zastanawiam która najlepsza i nie umiem sobie odpowiedzieć;) 
Najlepsze dla  naszego organizmu byłoby i w moim przypadku tak jest, urozmaicanie diety. 

Więc dziś krem marchwiowo- buraczany i pewnie będzie na 2 dni więc w weekend krem z pomidorów albo cukinii;)
slim-style


POTRZEBUJECIE (na ok. 1,5l zupy):
  • 4 marchewki,
  • 4 buraki,
  • 1 seler -mały,
  • 1 pietruszkę- korzeń,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek, ja użyłam oleju sezamowego, ewentualnie może być masło klarowane,
  • przyprawy: pieprz, sól himalajską albo morską, kurkumę, tymianek, zioła prowansalskie, majeranek, czosnek
  • 1 kostkę rosołową - eco, bez konserwantów itp
  • 1 łyżka octu jabłkowego/ winnego,
  • zielona pietruszka, orzechy, inne nasiona do posypania przed podaniem;
Wykonanie:

Zagotować niecałe 2 litry wody z warzywami ( marchew, buraki,seler pietruszka) aż do miękkości z kostką rosołową.Następnie dodać przyprawy -stopniowo aż osiągniemy ulubiony smak ( u mnie ok. pół łyżeczki każdej), następnie oliwę,tudzież masło, ocet i jeszcze chwilkę gotować. 
Wyłączyć - jak troszkę ostygnie -zmiksować bardzo dokładnie na jednolitą masę.
GOTOWE!

Komentarze

  1. Buraczki przechodzą mi przez gardło tylko w formie zupy lub ćwikły, więc chętnie przetestuję taką alternatywę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz