Sałatka z serkiem wiejskim- śniadanko białkowe

Dziś sałatka;) 
Dla odmiany (rzadko jem sery, serki, twarogi) postanowiłam zjeść serek wiejski, ale chyba bym się nim nie najadła, bo jestem świeżo po 1h bardzo intensywnym treningu więc urozmaiciłam go o zdrowe dodatki, a tym samym powstało duże, smaczne i sycące a przede wszystkim bardzo zdrowe śniadanie;) 
Dziś też dzień w którym postawiłam na przyprawę, którą rzadko się używa w naszej polskiej kuchni a szkoda, bo jest bardzo zdrowa. Słynie ze swych właściwości antynowotworowych tj. KURKUMA! 
Do tej pory dodawałam ją do mojego porannego toniku tj. kurkuma (0.5 łyżeczki) + ocet jabłkowy ( 1 łyżka)+ pieprz cayenne (szczypta) + pół szklanki leniej wody = mieszam i pije, prawie każdego dnia!

slim-style


Do sałatki użyłam:
  • garść umytej roszponki ( jedno z warzyw które niemalże zawsze mam w lodówce, bo jedyne zielone warzywo które je moja 4 -letnia córeczka mówiąc, że to roszpunka;))
  • 1 serek wiejski - u mnie lekki ale tak naprawdę nie ma to większego znaczenia;) 
  • 2 jaja- ugotować na twardo i pokroić
  • 1 pomidor-pokroić w kostkę
  • siemię lniane- 1 łyżeczka
  • sezam biały - 1 łyżeczka ( nie jest konieczne, można dodać inne ziarna lub orzechy)
  • przyprawy:kurkuma (0,5łyżeczk)+ pieprz cayenne (szczypta)+ szczypta soli morskiej
Wykonanie:

Do miski włożyć roszponkę, na nią pomidor. 
Do serka wiejskiego dodać przyprawy - wymieszać. Przełożyć do miski z roszponką. 
Na wierzchu ułożyć jajka i posypać ziarnami- gotowe! 

Szybko, smacznie, zdrowo i sycąca;) do 11 będę na pewno najedzona. Białkowe śniadanie ma to do siebie, że o wiele dłużej nie czujemy głodu w stosunku do śniadania węglowodanowego Pomimo, że uwielbiam śniadania w słodkiej, zdrowej wersji, sałatka którą dzisiaj zjadłam była naprawdę smaczna i nie czuję potrzeby sięgania po coś słodkiego ;)
Na drugie śniadanie - tradycyjna owsianka na wodzie z bananem, daktylami i wiórkami kokosowymi;)

Komentarze

  1. Białko z pewnością powinno pojawić się podczas każdego śniadania. Niemniej jednak nie można zapomnieć o różnicowaniu posiłków. Nastawienie się tylko na określone składniki sprawia, że nasz organizm zacznie odczuwać braki...co może z kolei prowadzić do jego osłabienia...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten przepis jest mega świetny, warto go wykorzystać w kuchni. Mi się przydał bardzo, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie prowadzony blog, co chwilę wpadają jakieś nowinki kulinarne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna i ciekawa kompozycja. Przyznam że jestem zaskoczona wyjątkowym smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna propozycja na poranne posiłek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz